Thursday, November 12, 2009

FIELD TRIP (part 1)

Assalamualaikum
lama gile aku tak post something. bersempena dengan habisnya vector aku decide aku patut post tentang field trip budak civil ke kelantan dan terengganu. aku bole cakap ni trip yang paling best pernah aku pergi. seronok dapat jalan-jalan pegi negeri orang. aku nak cite ni secara detail ya amat. segala pengalaman aku kat sana, so readykan diri nak baca karangan macam form 5 dulu...

Hari pertama
ikut jadual kitorang patut kumpul pukul 7 pagi. aku tak tido pun malam tu, exited gila. pagi-pagi lagi aku da cari mesol nak baju civil. bila aku try je, kecik gile la seh. tension lak aku, layan je arr... dah siap aku pun gerak la pergi kat maintenance.

tunggu punya tunggu bas pun sampai.bas da sampai aku naik,
lepas tu mesol datang bawak makanan. aku pun tengah lapar gile, taram saja. thanks kepada budak perempuan yang buatkan makanan ni.

lepas tu doktor Nasiman datang die kasi kitorang arahan terakhir.
semua dah ok kitorang pun jalan. first stop kami kat RnR sungai Perak. sarapan la ape lagi. kat sini ade kedai souvenir aku beli topi golf tu. smat gile kan.

Habis sarapan sambung jalan lagi. tetiba bas berehnti tepi jalan. aku ingat apa tapi itulah first site kami iatu GRIK. aku pun tak ingat batu ape kitorang tengok kat situ, sebenarnya aku tak pernah peduli pun.
Then kami jalan sket je lagi dan kami sampai ke site seterusnya. aku tak ingat lak name tempat dia seingat aku bukit lenggong. dan sekali lagi aku tak peduli dengan ape yang lecturer cakap aku asyik main-main je.

kami ade pergi satu site tambahan tapi tempat tu tak penting pun. selepas setengah hari berjemur akhirnya kami dapat gak lunch.

lepas lunch dan sembahyang kami teruskan la gi perjalanan kami. seterusnya sampailah kami di banding pass.

then titiwangsa

setelah satu hari tengok batu akhirnya kami pun sampai kat kota bharu. kami duduk kat hotel standard wo.. Riverviewside hotel. bilik die tanak sedap lagi la. ade bath tub lagi seronok gila la seh.

da sampai hotel konfem la kitorang lapar, untungnya KFC seberang jalan je.

lepas makan ape lagi jalan-jalan la. tapi kitorang jalan pun dah pukul 10.30 so takde mende sangat pun. cume aku terkejut kat kelantan je korang boleh jumpa poster-poster promosi bertulisan jawi, smart gile.

hari pertama yang amat memenatkan, aku pun dah penat menaip nanti aku sambung lagi ye. tunggu......